TUNING

CHIP TUNING

CHIP TUNING

I benzinski i dizelski motori današnjih modernih automobila nadzirani su putem tzv. ECU-a (Engine Control Unit). ECU negdje zovu kompjutor, centralina i slično, a riječ je o softveru koji kontrolira rad motora i smješten je u memoriju (EEPROM – Electrically Erasable Programmable Read-Only Memory). Popularno se naziva chip. Otuda i naziv CHIP TUNING - jer se nekada davno, promjenom chipa, mijenjao softver koji procesor čita kako bi upravljao radom motora.

Kroz povijest i razne generacije ECU-a razlikujemo i razne vrste memorije, pa tako imamo OTP eeprome (jednokratne), a kasnije i flash memorije (višekratne) koje se mogu reprogramirati putem OBD2 konektora, tj. preko kabela. Pojavom višekratnih ECU-a nestala je potreba za njihovim otvaranjem i fizičkom promjenom memorije, čime se smanjuje potencijalna opasnost od kvara, tj. oštećenja uslijed lemljenja. Danas gotovo svi moderni automobili koriste ECU-e koje je moguće reprogramirati putem kabela. Najčešće su to vozila EU proizvodnje, dok se i većina japanskih vozila može reprogramirati putem kabela, ali ne sva.

Mi smo jedini u HR i širem području koji imamo rješenja za japanska vozila, tj. za njihovo remapiranje. Promjena softvera tj. CHIP TUNING je najčešći i najefikasniji oblik tuninga u smislu povećanja snage i okretnog momenta, poglavito kod turbo dizelskih i turbo benzinskih motora. Za najmanje uloženog novca dobiva se najveći, najbolji i najsigurniji efekt.

ŠTO MI USTVARI RADIMO?

ECU direktno kontrolira ubrizgavanje goriva, paljenje, pritisak turbo punjača itd, te veliki broj raznih senzora koji šalju informacije o radu motora u točno odredjenom trenutku. Sve te informacije ECU procesira te na temelju unaprijed zadanih parametara odredjuje najefikasniji rad motora.Chip tuning djelomično ili u potpunosti optimizira tvorničku mapu ECU-a (softver). Nova mapa mijenja parametre rada motora u vidu bolje iskoristivosti goriva i zraka koji čine smjesu, čime postižemo veću snagu motora. Ove promjene odnose se u osnovi na ubrizgavanje goriva, paljenje i pritisak turbo punjača. Kao rezultat, motori sa turbo punjačima postizati će veću snagu, za 20 do 40 %, kao i istovjetni porast okretnog momenta.

Kod motora bez turbo punjača, tzv. atmosferskih (N/A – naturally aspirated), snaga i okretni moment mogu porasti za 8 do 10%. Promjene se između ostalog odnose i na druge mape, osim spomenutog paljenja i ubrizgavanja goriva, i na razne limitere, odziv pedale gasa, EGR i dodatne razne mape potrebne za pravilnu modifikaciju. Sve to omogućuje da motor razvija veću snagu i okretni moment te da manjom ukupnom angažiranom snagom vuče istu težinu automobila te u normalnim uvjetima vožnje troši manje goriva. Ubrzanje, međuubrzanje i krajnja brzina se poboljšavaju.

Naš osnovni prioritet su prvenstveno zadržavanje 100%-tne sigurnosti rada motora, poboljšanja performansi i zadovoljstva korisnika. Preko 12.000 tuniranih automobila u posljednjih 20 godina jamstvo su naše kvalitete i Vašeg povjerenja.

ŠTO TREBATE ZNATI

Preko 12.000 tuniranih automobila u posljednjih 20 godina.

TUNING – engl. podešavanje. Vrlo čest termin kod prerade automobila, najčešće u sportskom smislu. Tuning automobila u smislu poboljšanja performansi na tržištu je prisutan preko pola stoljeća, a korijene vuče iz USA. Posljednjih je 20-ak godina prisutan izrazit rast ove grane industrije i kod nas.

U velikoj ponudi tuning opreme moramo razlikovati tzv. estetski tuning od performance tuninga. Potonji je u središtu našeg djelovanja – time se bavimo. Osnovni nam je cilj unaprijediti performanse Vašeg automobila optimizacijom softvera koji kontrolira rad motora.